Dunlop Sport BluResponse 205/55 R16 91V

Dunlop

Dekkprodusent fra Japan. Et kvalitetsprodukt i høyere priskategori.

Dunlop Sport BluResponse

Vi leverer kun dekket. Dersom det finnes en felg på bildet er dette kun ment som illustrasjon.

Kun 999 kr
Gratis frakt!

Antall:

Dekkstørrelser:205/55 R16 91V endre
Dekk: Sommerdekk
Kundenes meninger:
EAN:3188649819256
Artikkelnummer:R-231971
Hastighetsindeks:V: dette dekket er tillatt for hastigheter opptil 240 km/h .
Testresultat Profil Sport BluResponse:
ADAC 02/2023 (german)
ÖAMTC 02/2023 (german)
ANWB.nl 02/2023 (dutch)
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 02/2023 (german)
ÖAMTC 02/2022 (german)
mer
ANWB.nl 02/2022 (dutch)
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 02/2022 (german)

BARE GREP. INGEN KOMPROMISSER

  • 2,8 meter kortere bremselengde på vått føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • 3 meter kortere bremselengde på tørt føre i forhold til gjennomsnittlige konkurrenter.
  • Drivstofføkonomisk: 30 % bedre enn foregående dekk.
  • Lavere støy.

Utmerket ytelse på vått føre Sport BluRespons har en polymerblanding for å gi deg bedre grep og styregenskaper på våte veier. Brede sentrallinjer i mønsteret fjerner vann effektivt og hindrer vannplaning.

Kortere bremselengder Dunlop's innovative korte bremseblokker reduserer bremselengder på vått og tørt føre. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing.

Design som sparer drivstoff Sport BluRespons har en aerodynamisk design og gummiblanding med avgir lave temperaturer som reduserer rullemotstand med 30% i forhold til tidligere dekk. Dette betyr en gjennomsnittlig drivstoffbesparelse på ca. 750.- pr år.

Lavere støynivå Lukket skuldermønster reduserer støynivået for en stillere og mer komfortabel biltur.

Sammenlignet med gjennomsnittlig ytelse for fire ledende konkurrenter og tidligere Dunlop dekk. Testet av TÜV SÜD Automotive i September 2012 etter bestilling fra Goodyear Dunlop. Dekk størrelse: 205/55 R16 91V, Test bil: VW Golf, Teststed: Mireval (FR), Papenburg (D) og Garching (D), Report No. 76249744.

Drivstoffsbesparelse basert på estimert reduksjon av drivstoff med 5% i forhold til tilsvarede dekk over 14000 km og et forbruk på 0,9 pr liter. Aktuelle resultater kan bli endres ved vei og kjørforhold, dekktrykk osv. Estimat basert på blyfri bensin til 13,00 NOK pr liter Kilde: European commission (www.energy.eu).

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Tilbake til søkeresultatet